OBTINERE CERTIFICAT DE SITUATII DE URGENTA

In conformitate cu Ordinul ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri nr. 791 din 24 martie 2020 privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2 (Monitorul Oficial nr. 248 din 25 martie 2020).

Ministerul Economiei acordă certificate de situație de urgență, la cerere, solicitanților, operatori economici, a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2.
Solicitanții, operatori economici, sunt persoanele a caror activitate a fost suspendata prin Ordonanta Militara sau a caror incasari in martie 2020 au scazut cu 25% fata de media incasarilor pe ianuarie si februarie 2020.

Certificatele de situație de urgență sunt emise în două forme:
a) TIP 1 (ALBASTRU) – pentru solicitanții a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial, ca urmare a deciziilor emise de autorități.
b) TIP 2 (GALBEN) – pentru solicitanții care înregistrează diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor în perioada ianuarie – februarie 2020.

Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice (ex. AJOFM) pentru obținerea de facilități.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Cererea pentru eliberarea certificatului se depune exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.
În vederea obținerii certificatului de urgență (TIP 1 / TIP 2) solicitantul încarcă în platformă următoarele informații și documente:
a) datele de identificare;
b) declarația pe proprie răspundere.
În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate pe platformă (inclusiv declarația pe proprie răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens.
Ministerul Economiei eliberează certificate de situație de urgență doar pe perioada existenței stării de urgență în România.
Certificatele eliberate electronic sunt valabile fără semnătură și ștampilă, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro.
În termen de 5 zile, Ministerul Economiei va asigura adaptarea și funcționarea platformei http://prevenire.gov.ro, în scopul eliberării certificatelor.

Autor: Catalin Dumitru

CE ALEGEM? SUCURSALA SAU FILIALA? AJUTORUL ACORDAT DE STAT PENTRU SOMAJUL TEHNIC PE PERIOADA SITUATIEI DE URGENTA
Your Comment

Lasa un mesaj

Your email address will not be published. Required fields are marked *